Ensi alkuun tarkoituksenani oli sisustaa kukkakauppaa ajatellen vain yksi lyhty, noh asiat ovat karanneet käsistä ja hirmuinen tekemisen into iskenyt päälle. Lyhdyn alle mieheni on värkkäillyt tason. Lyhdyn rinnalle tulee siis vielä puutarha katoskin. Sellainen monitoimi piste, jossa on vesipisteet, istutuspöydät ja tarpeellisia tavaroita...ehkäpä kukkakaupankin myytäviä tuotteita.

892330.jpg

Materiaalina käytin ohutta vaneria ja tässä katon tekokin on alkanut. Yritys on tehdä vanhan tiilikaton näköistä pintaa, ei siis jää tuollaiseksi siniseksi..ei vain nyt ollut muun väristä aaltopahvia.

892331.jpg

Netistä olen löytänyt sitten tällaista tiilikuviointia http://www.allthingsmini.com/patterns/brick/red/brick01.html  olen muotoillut kaikki tiilien saumat fiskarsin muotoilukynillä, että tulisi aidomman näköinen pinta.

892348.jpg

Tässä tiiliseinää paikoillaan ja kattokin on saanut hiukan sävytystä.

892350.jpg

Oikea sivu.

892354.jpg

Vasen puoli. Lintuaiheisen tapetin olen tulostanut netistä http://www.kawarthalakesminis.com/1750-14.html ja sen olen kellastanut (yritys oli tehdä sellainen kosteusvaurioita saanut tapetti) tee ja soijakastike litkulla. Rosoinen puolipaneeli jäätelötikuista. Porrasaskelmaan liimasin kaksi paksua balsalevyä päällekäin. Muotoilun ja hionnan jälkeen päällystin ne netistä tulostamillani kaakeli http://www.allthingsmini.com/patterns/tile/medieval/tile/brown46.html  ja tiilikuvioilla.

892356.jpg

Tässä vielä kuvaa edestä.

892333.jpg

Tällainen alusta tulee sitten kukkakaupan ja puutarha katoksen alle. Eli paksun vanerilevyn olen ensin maalannut valkoiseksi (reunat kylläkin jäävät vain näkyviin) ja sitten olen muotoillut päälle vanhan kulahtaneen frotee pyyhkeen ja se onkin sitten seuraava jota pitää ruveta maalailemaan. (kuvassa näkyy puutarha katoskin vielä keskeneräisenä ja portaat liimauksessa)

892343.jpg

Puutarha katokseen on tulossa sitten myös vesipistettä ja pientä työskentely pöytää. Lavuaari/kaatoaltaan alaosana on Tiimarista ostamani pikkupöytä taso, jonka olen sitten maalaillut kuluttanut ja sotannut. Päälle olen liimannut tuollaisen röpölöisen pahvipurnukan (muistaakseni oli cd.soittimen pakkauksessa). Hanat yms. sitten pitäisi väkertää myös.

892337.jpg

Puutarha katoksen seinälle tulee myös tällainen hylly, jonka päällys on ohutta vaneria, sivut balsaa ja niihin olen vain painanut rautalangasta taivuttelemani kiehkurat kiinni. Hyllyn käsittelin sitten kaakaolla ja sotkin muilla maaleilla kulahtaneeksi.