Rouvien huoneen kalusteita olen maalaillut ja hiukan tuunaillut. Mukavaa hommaa :)

Huoneesta tulee ehkä enemmän sen näköinen mistä minä tykkään, kuin aikakautensa minkäänlainen kuvaus....eli vaalea linja jatkuu  ;D

Toisinaan tuntuu hassulta maalata kalusteita valkoisiksi, kun saahan niitä ostettua valmiiksi valkoiseksi maalattuinakin. Mutta niissä on vaan se pinta liian kiiltävä, virheetön..niin ja väärän sävyinen ;D eli olen kalusteet maalannut samalla maalilla, kuin koko nukkekaapinkin, eli vaniljan sävyllä.

Valmis takan koristelu oli vinossa, eikä edes keskellä, nappasin sen pois ja tein uudet koristelut ruusuhelmistä ja Tiimarin ornamettikuvioiden osista. Tiilikuvion olen printannut netistä. Alareunassa on paksua pahvia ja reunassa kiertää pätkä kengän-nauhaa. Lopuksi olen sutinut akryylimaaleilla. Takan takaosassa on reikä, joten tämänkin tulisijan säköistän ja vielä puuttuu kaikenlaista pientä.

Pikku pöydät olen maalannut, hionut ja sotkenut kaakaolla ;D, seinän vierus pöydässä on somisteena myös pitsiä.

Tuolien pellavakankaisiin päällisiin oli ensin tarkoitus kirjailla, jotain ruusuja. Sitten näin Eliisan peittoonsa kirjaileman nimikirjaimen ja ei muuta kuin apinoimaan, eli siitä se ajatus sitten lähti! Pieni moka kävi tuossa kirjoessa, kun toisen tuolin kirjailut ovatkin hieman erisävyiset ruskeat..no tekevälle sattuu :D en kyllä ala purkamaan. Pellavalle on mielestäni vaikea kirjoa, kun mitkään viivat eivät kankaassa pysy, minä tein sitten niin, että piirsin leivinpaperille mallin ja sen kiinnitin nuppineuloilla kankaaseen. Kirjonnan jälkeen revin varovasti leivinpaperin pois. RR kirjaimet ovat tietenkin Rosalie Raven :)

Tällaisen kaapin haluaisin 1:1 koossa, mutta onneksi unelmiaan voi toteuttaa 1:12 koossa. Kaapin takaosaan tein paneloinnin kahvitikuista, flekseihin liimasin pitsiä kiinni ja liimasin ne sitten paikoilleen. Välihyllyt ovat myöskin fleksiä, mutta maalattuina. Kaapin vetimenä nappikorvakorun takaosa, hiukan pihdeillä litistettynä ja maalilla sudittuna.

Tällaista pientä tälläkertaa ja kuten kuvista näkyy, täälläkin on kivasti lunta, joten lumitöitä riittää :) Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!!!

Muoks! klo: 12:08

Kääks!!! Onko kellään antaa vinkkejä lattian tekoon spaatteleista (niistä lääkäreiden aa-tikuista), kun käpristyy. Pitäisikö tikut maalata ensin ja molemmin puolin?? Liimana olen kokeillut nukkekoti liimaa ja erikeeperiä, mutta aaltoilee, aaltoilee ja hermot menee ;D Spaatteli tikut ovat aikas ohuita ja painojakin olen jo koittanut, mutta ei kun ei, ei nyt vain onnistu..plääh :P

Jos sinulla on vinkki, niksi tai idea, otan kiitollisena vastaan!!! Kiitos!